Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

6 Nisan 2010 Salı

Poğaça yaptıydım...

Geçenlerde işten eve dönerken, sevgili ofisdaşım Lale, bana, "diyet pooooooooooça" nasıl yapılır onu anlattı... Tarif verdi... Ben de yaptım o tarif üzerine poooooçamı (:

Un lazım, görüldüğü gibi TAM BUĞDAY...

Kabartma tozu lazım...

Önce, bir kabın içine 1 su bardağı ( standart ) Light-Yoğurt ve yarım çay bardağı zeytin yağını koyup karıştırın... Sonra bu karışıma, kabartma tozu paketinden çıkan ( sanırım 5'li minik paketler var içindde ) bir paketi katıp tekrar karıştırın..

Sonra bu karışıma 1 bardak "UN" koyup karıştırmaya başlayın... Aynen tarifdeki gibi yazıyorum "Eline yapışmayacak hale gelene kadar yavaş yavaş un ilave et" ilk başta ben de bunun ne demek olduğunu tam anlamamıştım. İnsan tecrübelenince anlıyor olayı... Ben fazla un katmamak için yarım bardak un hazırlayıp yavaş yavaş ekledim. Hem yoğurdum hem ekledim ve gerçekten hamur oluşunca anlıyorsunuz... Elinize yapışmıyor sahidende!

Bir kase için 1 çorba kaşığı su koyun ve bu kase içine yumurtanın sarısını katıp karıştırın. Bunu poooçalarımızın üzerine süreceğiz...

Poğaçanın içine ne koymak istersiniz? Sade mi ? Beyaz Peynirli mi? Kaşarlı mı? Zeytinli mi? Neşenize göre... Bir kaba light-beyaz peynir , light kaşar ( ya rendeleyin yada küçük küp küp doğrayın ) koyun... Dereotu yada maydanoz da ilave edebilirsiniz... Kafanıza göre bir karışım hazırlayın... Beyaz peyniri çatalla ezin... Sonra bu uydurmasyon karışımı poooçaaanızın içine koyun...

Ben beceriksiz olduğum için yamuk yumuk şekiller verdim (:


( Bu ikinci denememden! )

Yumurtalı karışımı bir fırça yada kaşık yardımıyla sürün üzerlerine...

Fırını 180-200 derece gibi bir ısıya getirip "fırın" modunda açın... Fırın tepsisi içine yağlı kağıt koyun... Poğaçaları üzerine yerleştirin ve verin fırına... Yaklaşık 20, bilemediniz 25 dakika sonra misler gibi kokular yükselicek mutfaktan!


Sonuç olarak, hiç kimseye muhtaç olmadan "Anne Poğaçası" yapmak mümkünmüş... Tecrübeniz arttıkça daha da kreatif şeyler yapabilirsiniz... Bu tarifin tüm hakları sevgili Lale Tantuğ Yetgin'e aittir... Afiyet olsun!

2 yorum:

Uğur "vigo" Özyılmazel dedi ki...

Sevgili Fırat Nemiş'in yorumunu e-posta adresini yazdığını için "publish" etmedim, spam kurbanı olmaması için. Fakat e-posta sansürlü hali aşağıdadır :

Merhabalar Uğur Bey(Abi),
Blog'unuzu heyecanla incleyerek,sayfaları hemen hemen okudum,hatta sizin sayenizde .me kullanıcısı bile oldum diyebilirim :) Bende sanırım gaz'ı sizden aldım ... Özellikle Twitter ve Facebook gibi social networking hakkında yazınızı okuduktan sonra,kesin yazmalıyım kesin muhabbet kurmalıyım dedim . Ve sizinle muhabbet edip paylaşım yapmanın çok güzel olacağını düşünüyorum . Bende bir Mac kullanıcısıyım ve Apple daha da ileri gidersek "Alan Turing" hayranıyım.
Eğer mac kullanıyorsanız : iChat Account : ------- dan ekleyebilirseniz,görüşmeyi çok isterim sizinle .
Veya msn yoluyla da görüşebiliriz : ----------

Fırat NEMİŞ dedi ki...

Sn.Uğur Bey(Abi) :) ,

İlk önce ince düşünceniz çok teşekkür ederim,mail veya ichat account'u belirtmek zorunda kaldım :) sizinle iletişime geçebilmek için başka çözüm bulamadım kısa yoldan :) bu arada .me aldıktan sonra dolayısıya ichat account domainim değişti :) @mac.com yerine tahmin ettiğiniz gibi me.com oldu kullanıcı adım aynı bağıntıya geçebilirsek çok sevinirim.

Saygılar,
Sevgiler,
Sait Fırat NEMİŞ

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority