Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

12 Aralık 2009 Cumartesi

15 dakikada çiğ köfte yaptım!


Bugün günlerden cumartesi, evde yanlızım, eşim dışarıda... Süper karnım aç herzaman olduğu gibi. Naapsam ne etsem derken aklıma geldi. Etsiz Çiğ Köfte yapabilmek için bişi almıştık geçenlerde! İçimde beliren büyük heyecanla giriştim mutfağa!


Kutunun üzerinde tarifi var;
  • Bulgur karışımına 3 barda ılık su ekleyip 10 dakika dinlendirin
  • Salçayı ilave edip 5 dakika yoğurun
  • Son olarak bir fincan zeytin yağı ekleyip az daha yoğurun
OO süper basitmiş... Hemen söylenenleri yaptım.


Karışım bu


Salça bu


Bu "yoğurma" işlemi için içinden çıkan ilk eldiven!


Bu da , iş bitince köfte şeklini vermek için kullanacağım diğer eldiven.


Karışımı kaba koydum.


Ketıl'da göz kararı suyu ısıttım ama kaynatmadım. "Ilık su" kullanın diyor!


Ilık suyu ekledikten sonra hafif karıştırdım tahta kaşıkla.


Şimdi beklicez...


Start!


End!


Eldiveni giydim, haydi bakalım!




5 dakika bitti, üzerine bir fincan zeytin yağı ekledim ve 1 dakika daha yoğurdum!


Hmmm. görüntü fena diil, hemen diğer eldivene geçiyorum.


Finale yaklaşıyorum...


Aslına marul ile daha süper oluyor ama evde "göbek" vardı. Hemen temizliyorum...


ooooooooooooooooooooo yeaaaaaaaaaaaah!



Valla görüntü hakikaten 10 numara. Tadı da fena diil. Yani işi bilsem asıl etlisinden yaparım ama o beni aşar sanırım. Acemi usulü 15 dakikada çiğ köfte hakikaten çabuk ve lezzetli oluyor. Hiç kimseye ihtiyaç duymadan kendi başınıza yapabilirsiniz.

Şimdi evin komutanı ( yani eşim ) gelmeden mutfağı eski haline getiriiiim!

Unutmadan; "kutudan 10 porsiyon çıkıyor" yazıyor üzerinde. Köftelerin boyuna göre ayar yaparsanız 4-5 kişi çatlayana kadar yer!!!

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority