Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

9 Kasım 2009 Pazartesi

Dergilere devam!

Uzunca bir aradan sonra tekrar merhaba. Blog yazmak, hatta bildiklerini paylaşmak amacıyla blog yazmak, gerçektende zor bir işmiş. İnsan hep üşenip sallıyor. En azından ufak da olsa birşeyler yazmak hep istiyorum.

Önce üzücü bir haber vermek istiyorum. Çok severek satın aldığım "Practical Web Design" dergisi artık gelmiyor!.. Neredeyse dergiciye koşa koşa gitmemi sağlayan bu süper "web dünyası dergisi" artık satılmıyor. Sanırım benden başka kimse almadı bu dergiyi... En azından internet üzerinden tek tek satın alma şansınız var. Dergiyi http://www.netmag.co.uk/ adresinden edinebilirsiniz.

Neyse, lafı fazla uzatmadan bu ayki dergi tavsiyelerime geçiyorum:

Linux User & Developer




Tek kelimeyle : MÜKEMMEL! Uzun yıllardır böyle bir dergi arayışı içindeydim. Aynı 80'lerdeki Commodore Dergisi gibi, süper kaliteli bir dergi. Kaliteden kastım şu; içerik bakımından! Yani uzunca zamandan sonra, hem yazılarıyla, hem haberleriyle, hem içinden çıkan "tutorial" leriyle hem de yanından çıkan DVD'siyle süper bir dergi.

İlk şoku, "PARDUS 2009" ile yaşadım. Belki pek çok kişinin haberi bile yok! Türk distrosu Pardus'un , bir İngiliz dergisinde, gayet güzel reaksiyonlarla konu olması, "Turkish Delight" şeklinde yorumlanması, beni, bir Türk olarak hem gururlandırdı hem de sevindirdi. Hatta ben de gaza gelip hemen VirtualBox'uma kurdu dergiden çıkan iso'yu. Biraz garipsedim ama gayet güzel çalışıyor. PİSİ diye paket yöneticisi var. ssh-server'ı kuramadım ama sıkıntısız olarak "test-drive" yapabildim. Yani yıllardır burnumun dibinde duran OS'a hiç ilgi duymazken, yabancı dergiden çıkan DVD ve yazı beni de gazladı (:

Ne olduğunu anlayabilmek için 2 sayı birden sipariş etmiştim, ama hemen abone olmayı düşünüyorum. Dergi favori yayıncı kuruluşum "Imagine Publishing" den çıktı.

http://www.imagine-publishing.co.uk/LinuxUser/index.html

adresinden edinebilirsiniz. Kısaca içerikten bahsedeyim;

Sayı 81
  • Linux Foundation'dan Jim Zemlin ile ropörtaj
  • Pardus 2009 tanıdımı ve DVD'de iso'su
  • Easy Peasy ( netbook'lar için ) OS
  • MySQL sandbox : N tane MySQL Server çalıştırma yöntemleri
  • Log rotate'e bakış
  • QT Webkit ile Twitter Client'ı yazma
  • Linux'a uygun donanım tanıtımları
Sayı 80
  • Knoppix'i icad eden Klaus Knopper ile ropörtaj ( yine bir Alman! )
  • Linux'la iPhone Uygulaması nasıl geliştirilir? Cydia SDK
  • Almanya'da düzenlenen LinuxTag 2009 etkinliği
Dergi biraz orta-üzeri kullanıcıya hitab ediyor. Ben bir MAC kullanıcısı ve fanatiği olarak, UNIX ve Linux ile çok iç-içe çalışıyorum, server'larımız hep linux, bu bakımdan bu tarz yayınlar süper işime yarıyor. Keza buradaki pek çok yazar da mac-os uzmanı. Bu bakımdan paralel bilgi sahibi olmak mümkün!

Fiyatı : £6 yani yaklaşık : 14.8 TL yani 15TL gibi... Bizim dergileri düşününce çok da ucuz değil. Fakat bizim dergilerle kıyaslayınca arada dağlar kadar fark olduğunu görüyorum. O zaman da fiyat gayet makul...

Dergi'nin resmi sitesi : linuxuser.co.uk

Web Designer





Daha öncede pek çok kez bahsetmiştim bu dergiden. Orta düzey kullanıcılar için derken bir baktım bu ay ( #162 ) aslanlar gibi iPhone Uygulaması tutorial'i var ( Tabi ben yazana kadar bu eski sayı oldu ). Neler var peki?

Sayı 162
  • iPhone Uygulama Geliştirme ( Objective-C / XCode )
  • Mubaloo ile web'e uygun iPhone sitesi yapmak
  • Flash Video ve alt-yazı
  • Ropörtaj : BIG SPACESHIP ( Newyork'dan ünlü bir medya ajansı )
Sayı 161
  • Silverlight 3 Preview
  • Meksika'dan bir ajans "Grupo W"
  • WordPress sevenlere tonlarca teknik ve tema vs...
  • 16 Sayfa ADOBE özel
  • Flash ile oyun yapımı
Dergiyi satın almak için : http://www.imagineshop.co.uk/products_show.php?typeID=51
Derginin kendi sitesi : http://www.webdesignermag.co.uk/
Fiyatı : £6 yani yaklaşık : 14.8 TL yani 15TL gibi...

Mac Format


Genelde çok takip etmediğim ama her gördüğümde dayanamayıp aldığım bir dergi. Genelde orta seviyenin altındaki Mac kullanıcılarına hatta yeni başlayanlara hitab eden bir dergi desem abartmış olmam. Genelde "iCreate" gibi "how to" ve "tutorial" ağırlıklı bir dergi. Ben genelde şu tarz şeylere deli olurum : "50 bilinmeyen zart zurt tekniği" , "developerın kullanması gereken 20 tool" filan... Bu ay işime yarayan bişi öğrendim "101 Best-ever Mac Tips" yazısından. Custom Folder Icon yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı!

Bu ay ( #213 ) şu konular vardı;
  • 101 Mac ipucu
  • iPhoto ile slide-show'unuzu paylaşın
  • Pek çok "how to"
Derginin yanından full-versiyon çıkan "SkypeCap" işe yarar gibi. Skype konuşmasını kaydedebilmenize yarıyor. Fiyatı : £5.99 ama Dünya Store dergiyi süper pahalı satıyor. Yaklaşık iki katı! ( Belki dahada pahalı )

Mac | Life


Ara ara satın aldığım, çok da takipçisi olmadığım bir dergi. Tabi en azından Mac ile alakalı. Bu tip dergilerin kıl olduğum bir yanı var, adamlar çeşitli sorunlara çözümler öneriyorlar. Önerdikleri çözümler hep "pararlı" uygulamalar! Yani bazen diyorum herhalde reklam alıyorlar. O sorunlara çözüm "free" yazılımlarla da var ama hiçbiri bundan bahsetmiyor. Bu sayıda faydalı sayılabilecek tek şey "Automator" mevzuları. Dergi yine Dünya Store'dan ve yurt dışına göre en az iki kat pahalı. Sanırım nakliye / gümrük / vergi filan biniyor sonuç bize patlıyor!

iCreate

Her ay "bu sefer almiicam" diyip, meraktan aldığım bir dergi. İçindeki tutorial'ler genelde çok başlangıç seviyesinde. Bu ay;
  • Snow Leopard'a upgrade kılavuzu
  • Twitter ipuçları
  • Tonlarca "guide"
En azından Remzi Kitabevi'nde, Dünya Store'larda satılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority