Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

26 Temmuz 2009 Pazar

Bash Completion olayı!

Bilgisayar kullanmaya Commodore 64'le başlayan, ilk ciddi anlamda parayı Amiga ile kazanan ben, kaderin cilvesi olarak, uzun yıllar windows kullanmak zorunda kalmıştım. Neyse efendim , unix dünyasına geri dönünce ( geri dönüş diyorum çünki amiga-os kullanıcısıyım ) hep söylediğim gibi, gözümün önündeki perde kalktı!

Terminal / CLI ( Command Line Interface ) / Shell vs vs vs... en sevdiğim özelliği TAB-COMPLETION ( tab tuşuna basark tamamlama ) olayıdır. Aslında hakkını yememek lazım, bu windows'da da var... Onda pek cmd kullanmadığımız için dikkat etmiyoruz... Süper bi şekilde path'i tamamlama olayı...

Ofisteki development makinesini, Debian'dan Ubuntu'ya çevirdiğimizde ilk dikkatimi çeken şeyin ilave tamamlama özelliği olmasıydı. Debian / Ubuntu kullananlar bilir, aptitude komutu ile paket yönetimi... Eğer bir paket arıyorsanız;
$ aptitude search PAKET_ADI
şeklinde kullanırsınız. "aptitude" yazıp boşluk bırakıp TAB'e basınca ilgili komutların çıkması süper hoşuma gitmişti ve "aa ne güzel bu herşeyi tamamlıyor" demiştim. Bu bakımdan Ubuntu, daha da çok hoşuma gitmişti!

Bilmemek Ayıp Değil!

Geçenlerde test için sanal makine kiraladım, hemen Ubuntu deploy ettim. "aptitude" yazdım, "search" yapıcam, boşluk bırakıp "s" yazıp TAB'e bastım, hiç bişi olmadı? Haydaaa dedim, ne oldu? Hani Ubuntu'da bu özellik vardı?

Meğer bu işin sırrı "bash-completion" adlı paketteymiş. "bash-completion" kurduğunuz zaman yapmanız gereken tek şey ilgili profile şunu eklemek;
if [ -f /opt/local/etc/bash_completion ]; then
. /opt/local/etc/bash_completion
fi
ben .profile kullandığım için oraya ekledim. Şimdi bu kadar şeyi neden anlattım? Aynı işi mac-os da da yaptım o bakımdan; MAC PORTS kullananlar için;
$ sudo port install bash-completion
Sonra iş bitince size ".bash_profile" dosyasına ekleyin diyor ama eğer ".profile" kullanıyorsanız ( ki kolayı bu ) ".profile" a ekleyin!

1 yorum:

tayfun dedi ki...

Güzel bir ipucu. .profile'a eklemeden sudo ile çalıştırdığım komutlar tamamlanmıyordu. Yazını okuyarak hallettim. teşekkürler.

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority