Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

10 Haziran 2009 Çarşamba

Oooh... sonunda sildim FriendFeed hesabımı...

Aylardır düşünüyordum, ha şimdi, ha sonra derken az önce FriendFeed ile olan tüm ilişkimi sildim... Neden? İnanılmaz sıkılmıştım ve içinde bulunduğum ortama kendimi uyduramadım... Pek çok kişi "hide var block var" dedi fakat bu işlemler de çözüm olmuyor... Sosyal Medya??? 3-5 tane bilgisayar kullanabilen , hasbel kader internet'te sörf yapabilen insanların oluşturduğu bişi...

Ota-Boka "like" yapmak...

X adlı kişiyi takip ediyorum. Gerçek hayatta da tanıdığım biri... Bu X adlı kişi, devamlı bişileri "like" ediyor. O "like" ettikçe, inanılmaz "LAME" konular, benim "home" feed'imde hep üst sırada... "Blokla!" hangi birini blokliim? X'i mi blokliiim? yoksa neyi / kimi blokliim?... İnanılmaz irite oldum...

Geyik ötesi mevzular...

Twitter ile ilk tanıştığımda süper sevinmiştim. Sebebi, hep adlarını duyduğum, internet sitelerinden, bloglarından takip ettiğim "developer" ları, "celebrity" leri an-be an takip edebilecektim. Gerçek dünyada neler yapıyorlar? özel zevkleri neler? hangi proje üzerinde çalışıyorlar? Aynı heyecanla, FriendFeed'e girdim... Baktım ki burada daha çok TÜRK var, hatta kendini "developer" olarak lanse eden bir sürü insan var, kendini "tasarımcı" sananbir sürü insan var...

Ne bişiler konuşabileceğim adam gibi bir developer'a rastladım ( tamam ben şansızım ben rastlamadım! ) ne de herhangi bir şeyden fayda gördüm. Bir gün dahi "şöyle bir code yazdım, siz ne düşünüyorsunuz?" filan gibi bişiye rastlamadım... ( aslında 1 tane oldu, eventlet... ) Gördüklerim, AVEA - TURKCELL - VODAFONE hatları , tarifeleri vs... Asus Eeee PC mi ya da şumu? Cep telefonu geyikleri, "şu filmi / diziyi indirdim aa ne süper" ( film download zaten yasal ya, LEGAL ya... ) ve daha buna benzer tonlarca ama tonlarca zırva...

Tasarım'ın T'sinden anlanayan insanlar ahkam kesiyor, daha da acısı, bu acemi çaylakları tonla insan destekliyor... İşin kötüsü, bu garibanlar da kendini bişi yaptım sanıyor. Resmen körler sağırlar birbirini ağırlıyor...

Son dönemde "ünlü" ler de girdi... O gariplerde bu "weirdo" kitleden sanırım medet umuyor... Ne olacaksa?

Sonra bir baktım, internet'in asıl sahipleri, "marketing"ciler, "viral"ciler almış gitmiş... SOSYAL MEDYA diye de bir ad vermişler... "Social Networking" oldu sana medya... Sonra bir anladım ki insanların samimiyetleri filan da "fake"miş... En azından ben böyle bişi yaşamadım, yani "arkadaş" olarak gördüğüm kişilerle çok şükür bir sıkıntı yaşamadım...

Sonra en büyük sıkıntım başladı... Cidden merak edip sorduğum bir soruya kimse cevap vermezken, inanılmaz salak / saçma şeyler 300-500 "comment" aldı... Demekki bunun sebebleri; ( anlasana kardeşim artık! seni kaale alan yok! )
  1. Kimse seni adam yerine koymuyor?
  2. Saçma sorular soruyorsun?
  3. Millet cevap vermeye korkuyor?
  4. Hiçbiri?
2 yıldır Apple / Mac kullanıyorum, büyük bir heyecanla, benim gibi mac kullanan insanlar bulmayı hayal etmiştim. Belki benim gibi yazılım işlerini seven birileri vardı mac kullanan... Evet vardı, zaten daha öncesinde de tanıdığım arkadaşlar... Yani benim açımdan yine "tırt" durumu...

Üzüntü ile görüyorum ki, amaçsızca siber dünyada başı boş giden tek bizler varız... Hep gösteriş ve hava atmak için yapıyoruz pek çok şeyi...

Sonuç

Şunu bir kez daha anladım, "ağzı olan konuşuyor" misali, bilgisayarı olan "Sosyal Medya" oluyor... ve hemen şu ulvi söz belirde beynimde
"ya bu deveyi güdersin, ya bu diyardan gidersin"
Bende deveyi güdemeyeceğimi anladım. Keza kabul de ediyorum, arıza bende... Beli bir saatten sonra bünye değişiyor... "İstihap Haddi" diye bişi vardı... ve benim o haddim doldu... Zaten bende artık yavaş yavaş "Expire" oluyorum...

Kimseye kızmıyorum, gücenmiyorum da... Hatta, eğer üzdüğüm birileri varsa da onlardan çok çok özür diliyorum. FriendFeed'in TÜRK'leri kendi çapında bir dünya. Ben bu ortama uyamadım. Madem uyamadım o zaman daha fazla kasmaya gerek yok. Hem "negatif" hem de "kıl" biri olarak hatırlanmak istemiyorum... ( ama öyle bir imaj bıraktın bile bebişim! )

Tekrar verdiğim geçici rahatsızlıktan dolayı özür dilerim... Beni çok merak edenler twitter'dan izlemeye devam edebilirler...

Güncelleme ( 26 Temmuz 2009 ) :
O kadar laf ettim , attım tuttum, şimdi tekrar geri döndüm friendfeed'e... Twitter ve Facebook Connect'i denerken bir baktım aynen balıklama dalmışım!... Aslında döneli en az 1 ay oldu, belkide daha fazla...

Güncelleme
Fuck off çektim çıktım yine...

Güncelleme ( 9 Aralık 2009 )
Dayanamadım geri döndüm oooof of...

1 yorum:

Emir dedi ki...

Abi bloga daha sık yaz ya :D

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority