Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

16 Şubat 2009 Pazartesi

Pedometre ya da Adım Sayar ( soyadım da hehe he e )



Uzunca zamandır şöyle akıllı uslu bir adım sayar arayışı içindeydim. Acaba adım-sayar ne? bilmeyenler için yardımcı olayım; attığınız adımı sayan, atılan bu adımlar sayesinde kaç kalori yaktığınızı, kaç kilo verdiğinizi ve kaç km yürüdüğünüzü ölçen bir cihazdır.

Ofis arkadaşım Lale'de gördüm ilk. Daha önce de hep duyardım ama nerede satılır nasıl alınır bir fikrim yoktu. Eczanelere bakmamı söyledi Lale. Ben de hemen internet'e, google'a sordum; nereden alabilirim pedometre ? diye...

İlk pedometremi gittigidiyor.com'dan satın almıştım. 6 ytl idi fiyatı. Çok basit bir cihazdı. Beni yaklaşık 1 sene kadar idare etti. En büyük sorunu araçla giderken de çalışıyor olmasıydı. Yani arabada , serviste , otobüste filan da olsanız adım sayar sallantı etkisiyle çalışmaya devam ediyordu. Diğer bir kusuru da "reset" yani sıfırla düğmesinin yanlışlıkla basılabilir olmasıydı...

Bu sorunu, sevgili Tolga'nın yardımıyla, düğmeyi keserek çözmüştük. Halen dezavantajları vardı. Yazın yürürken şorta takmak zordu. Kemere takılan kısmı heran kırılabilecek gibiydi... Dedim ya, benim gibi hoyrat birini tam 1 sene idare ettikten sonra geçtiğimiz haftalarda ömrünü tamamladı ve çöpe gitti...



Omron HJ-113-E

Bende hemen yeni pedometre arayışına başladım. hepsiburada.com sitesinde çok fazla sayıda ürün buldum açıkçası. İçlerinden OMRON HJ-113-E modelini seçtim. Hakkında güzel yorumlar olduğu için. Hemen ürünün model numarasını filan kaydedip evime yakın eczanelere bakmaya başladım. Ürün, hepsiburada.com sitesinde kdv dahil 49,56 TL'ye satılıyordu. Özelliklerine göre fiyatı pahalı gibi dursa da değer gibi duruyordu.

Belkide ilk kez kafayı çalıştırıp, yürüş yaptığım güzergah üzerindeki eczanelere "pedometre varmı?" sorusunu sormaya başladım. Selamiçeşme Eczanesi'nde bir baktım ki bu ürün yani Omron HJ-113-E var... Kaç para? 35 TL ( kdv de dahil )



Hemen satın aldım ürünü. Ürünün en hoşuma giden özellikleri;
  • 7 günlük hafızası var!
  • Adım boyunu girebiliyorsunuz. Yani cihaz kişiye göre ayarlanabiliyor.
  • Kilo bilgisi giriliyor.
  • Gün bitiminde otomatik olarak sayaç sıfırlanıyor.
  • Araçta giderken kafasına göre sayaç artmıyor!
Yani hergün, bir önceki gün yada 3 gün önce kaç adım attığınızı görebiliyorsunuz. Bir adımınız kaç santimse bu bilgiyi giriyorsunuz ve yaklaşık olarak en doğru ölçümü yapabiliyorsunuz. Cihazın yanında pil de var. İlk kurulum yaparken saat'i giriyorsunuz, kilonuzu ve 1 adımınızın kaç cm olduğunu belirliyorsunuz. Bu ayarlamaları yaptıktan sonra yürümeye başlayın.

Attığınız adımların kaç KM ( kilometre ) yaptığını, bu sayede kaç kcal enerji yaktığınızı görebiliyorsunuz. İşin kötüsü, minicik bir gofreti eritebilmek için en az 2000-2500 adım atmanız gerektiği gerçeği yüzünüzde tokat gibi patlıyor.

Acaba kaç adım iyidir? ölçü nedir?
  • 0 - 3000 adım : Siz duran insan kategorisindesiniz... Yani hiç hareket etmiyorsunuz.
  • 3001 - 7500 adım : Eeeh fena değil, az da olsa hareket ediyorsunuz...
  • 7501 - 10.000 adım : İşte olay bu... Siz sağlıklı, hareketli bir insansınız... Böyle devam edin!!!
Eğer hayatınızda ilk kez böyle bir cihaz kullanacaksanız büyük şoka hazır olun. Gün sonunda ( eğer sizde ofis insanlarındansanız ) bir bakacaksınız ki sadece 2500 adım atmışsınız... Sakın moralinizi bozmayın! Yarın daha güzel olacak emin olun!

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende son 1 aydır beni yarı yolda bırakmayacak pedometrenin araştırması içindeyim.İnternet ortamında yakından görme şansı olmadığı için ve fiyatlar değişken olduğu için almaya cesaret edemedim.Eczanelerde satıldığını da ilk defa sizden öğrendim.Bilgi ve açıklama için çok teşekkürler.Benim için faydalı oldu...

Adsız dedi ki...

aczanede olduğunu bende ilk defa öğrendim almayı düşünüyorum bu mucizeyle kilo verceğime inanıyorum....

Uğur "vigo" Özyılmazel dedi ki...

nedense kimse adını vermek istemiyor yorum bırakırken (:

Kemal Hadimli dedi ki...

ipod nano 5g tutuyor adimlarimi. memnunum.

Adsız dedi ki...

merhaba, verdiğiniz bilgiler çok güzel :) benim merak ettiğim pili şarj edilebiliyor mu )

teşekkürler..

Uğur "vigo" Özyılmazel dedi ki...

hayır, ne yazıkki pil şarj edilmiyor... bilemiyorum belki bu tür "yassı" pillerin şarj edilebileni vardır? pil 3-4 ay kadar gidiyor...

sibel dedi ki...

bende yeni alacak olanlardanım çok sevindim yazınızı okuduğumda hemen eczayeye gidicam

Adsız dedi ki...

ewt fena bi ürüne benzemiyor bende eczanede olduğunu duyunca şaşırdım doğrusu 1 haftadır internetten bakıyordum teşekkür ederim.

ceren dedi ki...

merhaba, ben de adımsayar arayışı içerisindeyim. sizi 1sene kadar idare eden beni de eder diyerek o ucuzlardan baktım bulamadım, ankara kızılayda sormadıgım eczane kalmamıştır. yok yok... döndüm dolaştım internetten almaya karar verdim sizinki gibi bir ürünü. siz aldıgınız marka ve modelinden memnun musunuz ve hala kullanmakta mısınız? bu arada merak ettim kaç adım atıyorsunuz :D

sizin aldıgınız eczanenin internet istesi var mı diye bakıcam şimdi yoksa artık alışveriş sitelerinin birinden pahalı olduğunu bile bile alacağım , el mahkum!

kendinize iyi bakın.

-normalde çok hareketsizim bugun dolmuştan erken indim yürüdüm adımlarımı kendim saya saya :D 2500 etti ve ben de bitti :p bakalım ilk zamanlar için hedefim 6000 sonrasında 8000, cihaz alırsam beni evde de sayarsa kara geçerim p -

cvp ve önerinizi bekliyorum.
iyi akşamlar.

Jale dedi ki...

http://www.ticaretgroup.com/asp/product/653/Adimsayar bu cihaz kaliteli ve uygun fiyatlı görüntüsü de çok hoş

Adsız dedi ki...

Çok yerinde ve güzel bir tespit... Yazdıklarınızdan çıkarılacak çok ders var... Öncelikle kesinlikle Sanal Ortam Alış-Verişine o kadar kaptırdık ki son zamanlarda kendimizi, çevremizde dolaşmıyoruz, araştırmıyoruz ve (ADIM ATMIYORUZ.) Ne kadar ironik değil mi? Pedometre gibi bir cihaz almayı düşünüyoruz, ama adım atmak yerine oturduğumuz yerden satın almayı tercih ediyoruz. Özellikle de çevremizdeki her şey spor malzemesi iken kendimizi aletlerin hizmetine sunup, para döküyoruz Spor Merkezlerine... Bir bisiklet kullanarak, koşu veya yürüyüş yapılacak bir yere gidip ter atmanın neresi ücretli? Koşu Bandından ve Kondisyon Bisikletinden kat kat daha sağlıklı ve faydalı ama kimin umrunda.. Çünkü bu sefer hava atılacak insan olmuyor etrafta...

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority