Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

25 Ocak 2009 Pazar

Web Programcıları Platformu Etkinliği Raporu



Rapor mu? Ne raporu? Tabi sizde benim gibi "Scener" iseniz ve "Party" tadında bir etkinliğe katıldıysanız, hemen bir "Party Report" yazmanız gerekiyor! Eski ve eskimeyen bir alışkanlık (:

Evet, cumartesi günü, yani 24 Ocak 2008, ilginç ve ilgilendiğim bir etkinlik yapılacaktı. Web Programcıları Platformu adı altında bir oluşum. Benim de mesleğim web uygulamaları geliştirmek olduğu için merak ettiğim bir olaydı. Etkinlik programında ilgilendiğim pek çok konu vardı. Bunlar;
  • Zeev Suraski'nin sunumu / konuşması,
  • Yunus Emre Yılmaz'ın python / django ile ilgili uygulaması,
  • PHP5 ve SuperGlobals ile ilgili seminer,
şeklindeydi. Etkinlikten bir kaç gün önce aldığım bir duyumla PHP'yi günümüzün en popüler scripting dili olmasında çok büyük emeği ve katkısı olan ZEND ekibinden Zeev Suraski'nin, İstanbul'da yaşanan İsrail karşıtı eylemler ve bunun gibi olaylardan dolayı gelmekten vazgeçtiğiydi... Yani adam resmen tırsmış, canını korumak istemişti haklı olarak. Ben politika ile zerre kadar ilgilenen biri değilim ama, aynı 1980'ler 90'larda olduğu gibi, yine yabancı insanlar, şu veya bu şekilde, ülkemize gelmeye KORKUYOR. Neyse, umarım ömrüm vefa eder de ileriki yıllar daha güvenli olur herkes için.

Cuma gecesinden içime bir kurt düştü... Acaba gitmesem mi? Organizasyonun sitesine girip bakıyorum hiç bir uyarı, haber vesaire yok. Kararsızlıklar içinde yattım uyudum. Sabah default olarak ( Cumartesi / Pazar hiç farketmiyor ) 06:00'da uyandım... Dedim ki kendi kendime, eğer ben desteklemezsem, bizlerler desteklemezse, hiç bir şekilde ilerleme kaydedemeyiz... Kendime verdim gazı ve düştüm yollara...

Açılış konuşması sabah 09:00'daydı. Çok erken bir saat. Etkinlik, İstanbul / Maslak, İstanbul Teknik Üniversitesi, Süleyman Demirel Kültür Merkezi'ndeydi. Erenköy'den çok hızlı ve rahat bir şekilde gittim mekana. Saat 10:00'u geçiyordu. Bir baktım içersi tıklık tıklım dolu. Bir an için geç kaldığımı düşündüm ama pek çok insan için 09:00'un erken olduğu düşünülmüş ki, bir saat kadar kaydırma yapılmış takvimde.



Kayıt masasına gidip adımı söylediğimde önceden hazırlanmış yaka kartımı hemen taktim ettiler. Bu cidden şaşırtıcı birşeydi. Pek çok büyük seminere / etkinliğe ziyaretçi olarak katıldım, hepsinde de önceden web üzerinden kayıt olmama rağmen, her seferinde , kayıt masasında tekrar tekrar kayıt formu doldurmak zorunda kaldığımı hatırlıyorum. Bu bakımdan WPP ( kısa olarak Web Programcıları Platformu ) ilk intiba olarak benden +1 puan aldı.



Girer girmez sevgili arkadaşım, aynı zamanda da kendi tabiri ile "Eventer" olan Özkan Altuner'i gördüm. Kendisi Dot Net ile Facebook Application geliştirmesi üzerinde bir sunum yapacaktı. Biz hoş-beş ederken kendisi beni bu güzel organizasyonu düzenleyen kişiyle, Sidar Şahin ile tanıştırdı. Bu esnada o bir welebrity! sevgili Meriç Kara geldi. Açılış konuşması başlamak üzere idi, hemen Salon 1'e gittik.


Özkan Altuner ve Meriç Kara

Mekan, gerçekten çok güzeldi. Kocaman bir konferans salonu. İçeride wi-fi internet var, gayet hızlı. Çok kaliteli bir projeksiyon makinesi, çok temiz bir ses sistemi vesaire. İTÜ adına çok mutlu oldum. Golden Horn Ventures firmasından bir bayan ( üzülerek adını hatırlamıyorum ) açılış konuşmasını yaptı.

Ufak bir not, ben yaka kartımı alırken, kayıt masasındaki listeye baktım göz ucuyla, sanırım ben 105. kişi idim. Aynı muhabbeti Özkan'la yaptığımızda o 110. olduğunu söyledi. Organizasyona web üzerinden yaklaşık 1000 kişi kayıt yaptırmış ve sabah 10:00'unda yaklaşık 120 kişi vardı mekanda. Nightshift ve 7D partilerinden bildiğim , edindiğim bir tecrübe, 100 kişi kayıt olur, 60 kişi gelir mantığını buraya uydurmaya çalışınca "wooow" dedim, en az 400-500 kişi olur herhalde...

Pek çok kuruluşun bu organizasyona destek olduğunu gördüm ve mutlu oldum. PHP'nin ve UNIX tabanlı mevzuların hakim olduğu bu etkinliğe Microsoft'un da destek olması gerçekten hepimizin dikkatini çekti. Microsoft demişken, geçen cuma günü, Microsoft kriz'i bahane ederek 5000 kişiyi işten çıkartmış. Türkiye'deki partnerleri de bundan nasibini almış. İlgili arkadaşlarım adına üzüldüm, umarım yakın zamanda kendilerine yakışır bir şekilde başka bir firma/firmalar da işe başlarlar...

Microsoft dışında çeşitli web siteleri de organizasyona destek verenler arasındaydı. WPP sitesinde tüm destekçilerin listesini bulabilirsiniz.



Zeev Suraski, kanlı-canlı olarak aramızda olmasa da, kendi hazırladığı komik ve eğlenceli videosu ile aramızdaydı. Kayıt yaptığı kamera tek seferde 5 dakika kayıt edebildiği için 5 dakikalık bölümler halinde arka arkaya montajlamış. Arada komik "time-jump" tadında şeyler oluyordu. Bu video'da kısa bir PHP tarihçesi dinledik ilk ağızdan. Kankası Andy ile beraber nasıl php'yi bu seviyeye getirmelerinin hikayesini dinledik. ZEND sözcüğü de, Zeev ile Andy nin harflerinden çıkmış. Eğlenceli videonun sonunda minik bir fanatizm durumu oldu.

Zeev, PHP'nin ne kadar kolay olduğunu örneklemek için; Java'da "hello world" demek için 18 satır kod yazıldığını, oysa PHP'de tek satırda bu işin çözüldüğünü gösterdiği an biraz kızdığım an oldu. Bu tarz numaraları Microsoft yapsa alışkınız, ama, elma ile armut karışmamalıydı. Java'cı değilim, hatta hardcore PHP'ciyim diyebilirim ama üzüldüm ki, kalkıp JAVA da bir class ile basit bir php internal komutu aynı kefeye koydu Zeev... Tabi yersen (:

Unutmayın, ben de Türk'üm ve her konuda fikrim var ve her şeyi eleştirmek bizlerin doğasında var, biz herşeyi en iyi bilir ve beyenmeyiz! ( Örnek Show TV'de ki yemekteyiz yarışması! )



Bu video'nun hemen arkasından, aslen Dutch ( yani Hollanda'lı olan ) ama 5 yıldır Norveç'te yaşan bir arkadaş vardı, kendisi de PHP developerlarından; Derick Rethans. Ben kendini tanımıyorum, muhtemelen benim eşşekliğimdir. Kendisi mcrypt , lokalizasyon konularından geliştirme yapıyormuş php için. Işık hızıyla boot eden debian kurulu notebook'u ile baya bişiler anlattı. Belki birgün bizde full Türkçe değişkenler kullanarak ( umarım olmaz bu ) php kod yazabilicez, Japonca'sı süper kool du ( :




İçerisi kalabalık sayılır...

Derick'i dışarıda yakaladım ve hemen sordum "Demoscene / Scene ile ilgin alakan varmı?" yani Norveç'te yaşıyorsun, "The Gathering" , "Kindergarden" ve "Solskogen" gibi 3 süper partisi olan bir ülkedesin, hatta sen Hollanda'lısın, X-Party , Demozone'da senin ana memleketinden, acaba anlarmısın bu işlerden? Cevap "No" ... İş yerinde bir arkadaşı The Gathering'in organizasyonunda bulunmuş vs... İlginç geldi..


Muammer Benzeş ve IIS 7.0 Üzerinde PHP

Yıllar önce yanımızda çalışan , daha sonra askere giden ve askere giderken bir "Allahaısrmaladık" bile demeyen! sevgili Muammer'i gördüm. Kendisi IIS üzerinde FastCGI ile php çalıştırmayı anlatacakmış. Şaşırdım doğrusu, Microsoft evancelist olmuş (: (: Başarılarının devamını diliyorum Muammer...

video

Sabahki saat ötelemesi tüm programı kaydırmıştı. Keza 16:00'daki sunum sabah'a kaydırılmış, program üzerinde modifikasyonlar olmuştu. Normaldir olabilir böyle şeyler... Saat 12:30 oldu, öğlen yemeği yeme zamanım gelmişti. Organizasyon ücretsiz olduğu gibi, içeride sınırsız çay/kahve ve içecek ikramı yanı sıra, öğlen yemeği de vardı. Sandviç, tatlı, meyve ve içecekten oluşan kumanya modeli yemek. Gayet mantıklı geldi. Ben sağlık durumlarından dolayı sadece beyaz peynirli sandviç yedim ve kaçamak olarak profetrol yedim (: Bol bol çay ve kahve içtim...





Yemekten sonra Salon 2'deki python / django seminerine girdim. İş arkadaşım Fırat ve arkadaşı Yekta da benimle beraberdi. Sağolsun Fırat'la beraber django üzerinde projeler yapıyoruz, sayesinde bende python ve django öğreniyorum. Seminer 5-10 dakika rötar yaptı. Sebebi de, konuyu anlatacak arkadaşın notebook'unda Pardus 2008 kuruluydu ve bir türlü projeksiyonla uyum sağlayamadılar... Neyse sonunda sorun çözüldü ve arkadaş seminere başladı.

Semineri veren arkadaşı tanımam etmem, adı Yunus Emre Yılmaz. Kendisine naçizane bir iki eleştirim olacak ama önce kendisini gerçekten tebrik etmek kutlamak istiyorum. Bu arkadaşım, bir insanın eğer isterse nasıl her işin üstesinden gelebileceğinin en büyük ispatıdır. Konuşmasından ve telaffuzundan anladığım ( hatta anladığımız ve emin olduğumuz ) kadarıyla, kendi kendini İngilizce konusunda yetiştirmiş biri olduğunu, hatta İngilizcesinin de kötü olduğunu düşünüyorum ama, eminim, dökümantasyon okuyup anlayacak kadar İngilizcesi var.


Fırat ve Yekta...

Ben uzun yıllardır "coder" olarak çalışmama rağmen, django ile ilk karşışlaştığımda "of ya şimdi bide bunu mu öğrenicem, hiç okuyup kasacak halim yok!" demiştim. Şanslıydım, etrafımda Computer Sciences gibi cevher ve bu bölümde okuyan / asistanlık yapan kankalarım vardı. Yani en ufak bir sorunda bile hemen yanına gidebileceğim yada telefon açabileceğim birileri vardı...

Eminim sevgili Yunus Emre Yılmaz'ın benim sahip olduğum lükse sahip olmadığını hissediyorum ve kendisine çok teşekkür ediyorum. Gösterdiği azimden dolayı, oturup pek çok şeyi çözmüş olması anlaması filan gerçekten çok başarılı... Ya çok emin değilim tam hislerimi aktarabildimmi ama ?...

Eleştiri olarak şunu söylemek istiyorum, semineri dinleyen kitlenin python / django bilgisi varmış gibi girildi konulara. Yani hayatında hiç bir fikri olmayana göre bir sunum olmadı. Odadaki herkesin makinesinde zaten python kurulu hatta django'da kurulu gibi dalındı konuya. Yani muhtemelen herkesin unix tabanlı ( Linux / MacOS vs ) dinleyicilerden oluştuğunu mu düşündüler bilemiyorum ama?

Bir de ufak bir önerim daha var, lütfen kod yazarken uluslar arası konvensiyonlara özen gösterip dikkat edelim. Yani "Blog oluşturma" uygulaması hazırlarken, model içinde "yazi_tarih" diye ad verip değer olarak "dateField" diyince yarı Türkçe , yarı İngilizce karman çorman bir durum çıkıyor. Zaten "Şimdi şu modelimiz, haydi şimdi de bir view hazırlayalım" diyor sak, ki üzülerek ben de terminolojilerde İngilizce kullanırım, aynı şeyi kod'da daha "international" yazmak lazım.

İçimizde "Elimizde bir he te me le taşıyıcısı var ve bunun sitilini pozisyon olarak sola doğru yüzen yapalım" diyen varmı? ( Elimizde bir div var, sola float etmiş durumda! ) Bu sırf Türkçe ve Türk'lerin sorunu değil. Teknolojiyi biz icad etmedikce elimiz mahküm icad edenin diline ve standartlarına uymaya...

video

Ben ve benim gibi konu ile alakası olanlar için seminer dinlemeye değerdi. Sonra içeri organizasyondan bir bayan girip öğlen yemeği molası olduğunu söyledi. Demekki ben erken ve önceden yemiştim yemeğimi (: Bizim elemanlarla indik aşağı, onlara eşlik ettim bende çay içerek. Özkan'ın seminere bir saat vardı sanırım. PHP-SMARTY ile ilgili içimi kıyan bir seminer vardı çok fazla dayanamadım izleyemedim üzgünüm... Saat 14:30 gibi kaçtım. Özkan'ın slide sunumu görmüş ama esas sunuma kadar kalamamıştım...


PHP SMARTY semineri

Genel olarak ben organizasyonu çok beğendim, hatta umarım önümüzdeki günlerde benzer organizasyonlar olur. Bir olay organize etmek hem zor hemde sıkıntılıdır. Kimse bişi beğenmez, herkes bir cinslik yapar! İnsanları memnun etmek zordur. Bu bakımdan olayın ne kadar zor ve meşakketli olduğunu biliyorum. Ufak tefek aksaklıklar olabilir, zamanlar kayabilir, bazen konuşmacılar gelemez birşey olur, bunlar hep olabilecek şeylerdir ve bizler, yani ziyaretçiler, bu tarz olayları çok fazla büyütmemeliyiz ve organizasyona destek olmalıyız.

Orga'lar bir tek şey bekler, katılımcıların yani ziyaretçilerin çok olması! İnsanlarla konuşurken "ya cumartesi, çok erken saat vs.vs.vs" kardeşim, herkes ehli-keyif... Biraz emek vermek lazım, eğer ilgilendiğin bir konu ise diil sabahın 09:00'u, sabah 04:00'de bile olsa geliceksin! Yani bugüne kadar İstanbul'da bu tarz kaç tane etkinlik oldu? PHP ile ilgili? yada Web Programıcılığı ile ilgili? ben hatırlamıyorum?

Lütfen, bu tarz konulara kayıtsız kalmayalım, destek olalım. 1000 kişi kayıt olduysa en az 900 kişi gelsin... İnsanlar tüm planlarını bu ön-kayıt formlarına göre yapıyor. Yıllar önce "Açık Kaynak Günleri" olmuştu bizim üniversitede... Debian'ı yapan/yazan kişi gelmişti. Düşünsenize, dünyanınen popüler işletim sistemlerinden birini yazan icad eden kişi geliyor, toplam 100 kişi bile yok izleyen?

Ey Türk Genci, artık biraz kendine çeki düzen ver! Geleceğe kim hakim olacak? kim hükmedecek? Teknolojiye sahip olan her kim ise... Bizlerde biraz hazırlopculuktan kurtulup bir şeyler üretmeye başlamamız lazım. Bu bakımdan WPP tarzı etkinliklere destek olmalı ve katılmalıyız...

Son olarak WPP organizasyonuna naçizane bir sorum var;

Katılan kişilerin bir şekilde seviyelerini de göz önüne almak lazım. Yani amacınız yeni başlayanlara mı hitap etmek? yoksa daha ileri düzeydekilere mi hitap etmek yoksa ikisinin ortasımı? İnsan bildiği şeyleri bir kez daha dinleyemiyor (: Yani yeni başlıyanlara yönelik çalışmalarla daha ileri seviyedekileri birbirinden ayırmanız gerektiğini düşünüyorum.


Windows 7'nin Beta sürümünü hediye ettiler!

4 yorum:

Ozgur Köy dedi ki...

ilk 10 dakika kendimi anlayamadim bende. Velakin daha sonra attik acemiligi biraz. Enteresan bir deneyim oldu vesselam.

Uğur "vigo" Özyılmazel dedi ki...

Sevgili Özgür Köy, beni sıkan şey sizin anlatım yada sunum şekliniz olmadı... Tahmin ediyorum çok basit bir şey değil seminer vermek. Umarım bu feed'im moralinizi bozan yada sizi üzen bir şey haline dönüşmemiştir...

Özgür Köy dedi ki...

Sevgili Ugur Vigo , Omer ile evvel zamanda(2001 galiba) birlikte calisirken sizden bahsederdik simdi dank etti. kesinlikle moral bozulmadi bilhassa hosuma gitti(valla), keske oralarda karsilasabilseydik.

selamlar

Polat Tuzla dedi ki...

İtiraf etmeliyim ki ben de kayıt olup katılamayanlardanım. Malesef bir aksilik çıktı ve gelemedim. Ama çok da merak ettim. Sayenizde ne olur olup bittiğini öğrenmiş oldum. Teşekkürler.

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority