Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

17 Ocak 2009 Cumartesi

Kemalpaşa Tatlısı yaptım yaaaaa!!!


Ben çok tatlı seven biri değilim. Şişman olmama rağmen, tatlı ile aram çok yoktur. Sevdiğim tatlılar hep sütlü tatlılar olup, çikolatalı şeyleri pek sevmem. Sütlaç, Kemalpaşa, Cheesecake, Muhallebi vs. vs. türü tatlılar hep sevdiğim tatlılardan olmuşlardır.


Geçenlerde evde bit paket Kemalpaşa tatlısı buldum. "Acaba yapmak zormu?" hiç bir fikrim yok! Baktım paketin arkasında nasıl yapıldığı yazıyor. Okudum. Anladım ki inanılmaz kolay!!! Eeee ne duruyorum? hemen denemem lazım!


Gerekenler :
  1. 1 kilo toz şeker
  2. 1 litre su
  3. ve bir paket kemalpaşa...

1 litre suyu tespit etmek için hemen ketıl kullandım. Zaten suyu da ketıl ile ısıtmayı planlıyordum. Tarif şöyle diyor :

1 kilo toz şekeri 1 litre suyla kaynatacak şekilde tencerenin içine yerleştirin. Kaynatmaya başlayın, şeker eridiği zaman kemalpaşayı atın içine. 15-20 dakika ara ara karıştırın. Daha sonra da soğuması için bekleyin. Üzerine neşenize göre dondurma yada kaymak ilave edin!

Evet ben direk kaymak olayına girmek istiyorum!


Eşimden izin aldım, güzel tencereyi kullanmak için!






Evet, şekeri boşalltım tencereye...


Suyumu kaynattım, zamandan kazanmak için direk sıcak su ilave edicem...


Bir yanda da kahvemi yudumluyorum!






Eveet, suyu da ekledim, şimdi karıştıra karıştıra eriticem şekeri suyun içinde...




Şeker eridi, şimdi kemalpaşa'ları "include" ediyorum...




Eşimden gelen tiyo ile, kıstım ateşin altını... 15-20 dakika beklicem...


En büyükte en kısık...


Eşim bana gazı verdi ve gezmeye gitti!


Şuanda tam 10 dakika geçti... Durum kontrolü yapıyorum...




Tam 20 dakika oldu... Kontrol ediyorum...


Kemalpaşa'lar şişmiş, güzel görünüyor...




Biraz dinlensin istiyorum, iyice şerbeti çeksin... 1-2 saat tencerede bekletmeye karar veriyorum...


Hemen servis için kullanacağım kabın içine güzelce yerleştiriyorum...


Evet operasyon tamamlandı... Şimdi oda sıcaklığında iyice soğusun...

Saat 13:37 şuanda... 11:30'da pişme işi bitmişti... Tadına baktım, çok süper değil. Şeker sanki çok gibi geldi bana. 1 kilo yerine acaba 750gram mı yapmak lazım? Keza 20 dakika yerine 30 dakika denicem bir sonrakine... Evet kaymak da eklersem hiç yoktan iyi olacak ama böyle "anne style" olmadı... Bakalım bu ilk denemem... Sonraki denemelerim daha da başarılı olacak hissediyorum... Eşim henüz gelmedi, acaba o ne yorumlar yapacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority