Kendi meşrebinde hem blog, hem Türkçe dökümantasyon

Etiketler

14 Ocak 2009 Çarşamba

Fikir Hırsızları!

Eğer siz de benim gibi Yazılım işleri ile uğraşıyorsanız, takıldığınız yerler olunca, herkes gibi google'a girip, ilgili anahtar kelimeleri yazıp, arama yapıyorsunuzdur... İlla yazılımcı da olmaya gerek yok! Bugün, neredeyse tüm insanlık, internet üzerinde birşey aradığı zaman %99 oranında google'dan arıyor.

Bende bu aramaları her yaptığımda, karşılaştığım sorunların çözümlerini "İngilizce" olarak buldum hep. İngilizce sorunum olmadığı için hiç bir sıkıntı yaşamadan hallettim işlerimi. Ama herzaman da "ya neden Türkçe kaynak yok? bilen mi yok? yazan mı yok?" diye hayıflanıp, "Ulan ilk fırsatta ben yazıcam" dedim hep...

Neyse, ite-kaka da olsa ufak denemelerle birşeyler yazmaya çalıştım. En son denemem de şu an bu okuduğunuz bu blog. Elimden geldiğince, dilim döndüğünce, bilgim yettiğince, ilgilendiğim teknik konuları bu sitede paylaşmaya, bildiklerimi diğer meraklı insanlara öğretmeye / açıklamaya çalışıyorum.

2008'den beri Apple / MacOS kullanıyorum ve gördüm ki bu konularla ilgili "Türkçe" kaynak neredeyse hiç yok. "Tamam" dedim, ağırlıklı olarak Apple / MacOS, bu platformda development ( yazılım geliştirme vs... ) gibi konularda yazılar yazayım. Yazmayada başladım.

Bu yazılar hem benim için antreman oluyor, hem de "belge" niteliğinde, kalıcı hale geliyor. Neyse efenim, dün gece çok alakasız bir sorgulama yaparken google'da, bir baktım, benim yazdığım yazının başlığı :

"Textmate ve php.ini - ingilizanahtari.com"

"??? aaaaa" dedim, aynen benim başlık, ama site farklı. Girdim baktım... AAAA? bir de ne göriim? benim bu sitede yazdığım yazıyı aynen copy & paste ( kopyala yapıştır ) yapmış biri!



Şaka gibi? iyice bir daha baktım acaba yanlış mı görüyorum diye... Yok, doğru... direk birebir kopyala yapıştır durumu... Tamam gittin aldın yazıyı aynen koydun, bari altına yada üstüne yaz :

"Bu yazı Uğur Özyılmazel'in blog'undan alınmıştır, yazının orijinali .... adrestedir"

Vatandaş, sanki kendisi yazmış gibi aynen almış koymuş. Sonra içime kurt düştü "bir bakiim başka bişi daha araklanmış mı?" dedim. Bir baktım başka bir yazım daha çalınmış...



Aynı şekilde yine kredi verilmeden, benim ağzımdan yazılmış... Bundan daha da acı ve sinirimi bozan şey, bu forumdaki diğer kullanıcılar da bu sahtekara teşekkür ediyor. Bu sahtekar da teşekkürleri kabul ediyor...

Şimdi ne yapmak lazım? sanırım yapacak hiç birşey yok! Buradaki sıkıntı yazının kopyalanması değil. Amacım zaten bu yazının pek çok ilgili insana ulaşması fakat benim yazdığımı bilerek ulaşması. Bu sahtekarlığı yapan kişi çok yüksek ihtimalle yaşı 16'larda olan biridir ve bir şekilde yaptığının da farkında değildir...

Tabii bu bir "excuse" değil. Belki kendi çapında arkadaşlarına hava attı, bilemiyorum başka ne yaptı ama, kaynak gösterseydi daha doğru olurdu, ben de mesaim arasında bu sıkıcı konuya zaman ayırmak zorunda kalmazdım.

Başka bir acı nokta da, bu site ( ingilizanahtari.com ) iPhone ile ilgili çalışmalar yapan, Cydia repository'si işleten bir site. Görüyorum ki, adam gibi moderasyonu yok. Yani yapılan post'ları kontrol eden bir mekanizma, bir validasyon yok. Bazı kendini bilmezler yüzünden bu tarz siteler de lekeleniyor. Bilemiyorum belki bu sitenin sahibi, benim yazıyı çalan şahıs da olabilir? Eğer böyle ise durum daha da vahim...

Peki ben ne yapmalıyım bundan sonra? Sadece geyik ve gargara yazılar mı post edeyim blog'umda? Bu ulvi hayalimi çöpe mi atayım?

Nüfusunun yarısı genç olan bir millet'in dünya ya hükmedecek kadar "developer" a sahip olması mümkün değilmidir?

O'reilly gibi sadece Hindistan'da satılmak üzere, normalde 40-50 dolar olan kitapları, 5 dolara satarak köle bilgisayar programcıları ordusu mu yapmak lazım?

Bilemiyorum, bu tarz şeyler insanın hevesini ve şevkini kırıyor. Hani bilgi paylaşılınca daha güzel di? daha faydalıydı?

Commodore64 zamanlarından kalma bazı terimler vardır. Bu terimler İngilizce'de de vardır ama C64 Scene'ninde başka anlamlarda kullanılır. RIP ve LAMER. RIP : başkasına ait olan bir şeyi çalmak ( bir grafik, bir kod, bir intro, bir müzik ) , LAMER da bu işi yapan kişidir. Hatta bazen RIPPER da denir ama daha ziyade başkasına ait olan bir şeyi alıp kendine ait gibi , kendi yapmış gibi gösteren kişidir LAMER...

Bu bakımdan yazımı çalan LAMER belki üyesi olduğu forumu da lekeledi! Siz siz olun ne okuduğunuza nereye takıldığınıza dikkat edin!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

belkide vigo/bronx u komut sanmistir o yuzden degistirmemistir. :)
flash'la yabilan eserler duzenlene biliyor degilmi? onla yaz diyicem dokumanlarini ama malesef..

aklima sacma bir soru geldi_
bu iste 400 firin ekmek yiyen birinin emegini calmasimi seni rahatsiz ederdi yoksa 1 ekmek yiyen birininmi senin emegini calmasi seni uzer.
bence yeni basliyan birinin calmasi beni uzer... kolay gelsin.

the_prodigy
bu arada bende resim caldim icon yaptim forumuzda apple hakinda basligi 'kendimi lamer gibi hissediyorum su an. istersen yayinlama size yazdim zaten

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Listem

Yazılacak Yazılar

  • Snow Leopard için service yazıyoruz!
  • MacPorts nedir?
  • Virtualbox , Ubuntu ve Host'da duran web folder'ı
  • Django'ya giriş?
  • Dashcode ile MobileSafari uygulaması
  • Quicklook için Plug-in yazalım?
View blog authority